Räkna ut ROI på din digitala marknadsbudget

| B2B, Konvertering, ROI, Verktyg & Metoder | No Comments
Så budgeterar du för ditt B2B-företags nästa digitala strategi och säkerställer ROI på 10 gånger din investering 0 Att budgetera för en digital strategi, en ny webbplats eller en större content marketing-kampanj...

Boosta din leadsgenerering med Call to Actions

| Call to Action, Konvertering, Konverteringsoptimering | No Comments
Har du en jämn ström med besök till ditt företags webbplats men får inte in tillräckligt med leads? 0 Idag används fler och fler B2B-företags webbplatser primärt åt leadsgenerering. D.v.s...
lead scoring - hitta dina bästa leads

Knepen som ger dig fler länkar än konkurrenten

| Uncategorized | No Comments
11 länktips som tar dig högre upp i sökresultaten 0 Länkar – webbens guld? Att ha länkar till din webbplats är en av de starkaste förutsättningarna för att din webbplats ska...

Undvik de vanligaste marknadsförings-missarna

| Uncategorized, Verktyg & Metoder | No Comments
Tre tips som kan ge din digitala marknadsföring en rejäl skjuts framåt 0 Det är alltid roligt att träffa nya företag och höra om hur de arbetar med digital marknadsföring....

Så får du fler besökare till din webbplats

| Uncategorized | No Comments
Steg för Steg. Så ökar du trafiken till din webbplats varje månad utan SEO-konsulter. 0 Vi har samlat ihop en lista på saker du själv kan göra för att få mer trafik till din...
lead scoring - hitta dina bästa leads

Lead Scoring – Hitta dina bästa leads

| B2B, Leadsgenerering, Metoder & verktyg | No Comments
Så hittar du dina bästa leads  och identifierar vilka besökare som kommer bli dina nästa kunder. 0 Alla företag som använder sin webbnärvaro för att samla in och bearbeta kontaktuppgifter till...

4 trender inom B2B-marknadsföring 2017

| B2B, Inbound marketing, Metoder & verktyg | No Comments
Största utmaningen 2017: Att skapa fler affärer av dina inkommande leads. Så här gör du! 0 Att arbeta med digital marknadsföring 2017 kräver mer än någonsin både av marknadsansvariga, säljteam...

Strategin som får ditt företag att synas på Google

| Seo Optimering | No Comments
Misstagen dina konkurrenter gör för att synas på Google och hur du undviker dem. 0 Tre av de mest kraftfulla metoderna för att få fler besökare till din webbplats är...

7 mätvärden varje VD vill se

| Analytics, B2B, Mätbarhet | No Comments
"Förr i tiden nöjde man sig med att räkna besökare och likes" 0 Som VD för ett företag vill du ha en rapport som ger en samlad bild av hur...

12 värdefulla fakta om Inbound Marketing 2016

| Inbound marketing, Trender | No Comments
Allt fler företag inser att deras marknadsföring bör utgå från kundens beslutsprocess och inte utifrån vad företaget vill sälja. 0 Inbound Marketing håller på att fullständigt ta över som marknadsföringsstrategi...

Steg för steg: Öka försäljningen med 20%

| Leadsgenerering | No Comments
Organisationer med bra samarbete mellan marknad och sälj kan öka försäljningen med 20% per år.  0 Som digitala strateger möter vi ofta B2B-företag där de marknadsansvariga i företaget och säljteamet...

Räkna ord för SEO | Gratis ordräknare för din hemsida

| Seo Optimering, Verktyg & Metoder | No Comments
Behöver du räkna antal ord i din text? Då kan du använda vår ordräknare. 0 Texterna på din hemsida bör bestå av minst 300 ord. Varför? Det är enklare för...

”Webbmatte för B2B” Vad får ditt företags webbnärvaro kosta?

| Metoder & verktyg | No Comments

Ett företags webbnärvaro är tänkt att vara en investering. Vi har alla en förväntan att webbnärvaron ska åstadkomma något och att ge oss något i retur. Exakt vad är alltför…

Välkommen till vår blogg

Den här bloggen är till för dig som arbetar med B2B-försäljning, digital marknadsföring för B2B eller bara i allmänhet är intresserad av tips och idéer kring digital marknadsföring.

Digital marknadsföring för B2B involverar ofta leadsgenerering, inbound marketing och marketing automation. Våra bloggartiklar handlar om olika sätt att arbeta med detta. T.e.x att öka trafiken till sin webbplats med hjälp av sökmotoroptimering eller att öka antalet inkommande leads med hjälp av konvertering. Oavsett vilka digitala strategier du har för ditt företags digitala marknadsföring är det vår ambition att du ska hitta något som du har nytta av på dessa sidor.