VD & FÖRETAGSLEDNING

Framtidssäkra ditt företag med tillväxt i både kompetens och resultat.

Vi hjälper dig i företagsledningen att få insikterna som krävs för att anpassa företaget efter hur dagens beslutsfattare gör affärer online. Det gör vi genom att lära ut de strategier och metoder som vi vet ger bästa resultat för er B2B-försäljning – från att bygga ett internt tillväxtteam till att bli den mest betrodda rösten i branschen.

Transformera er efter nya tidens köpare.

Dagens köpresor inom B2B är komplexa och köparna har höga förväntningar på hur rätt leverantör ska guida dem genom köpresan och hjälpa dem att tillsammans med andra beslutsfattare ta ett köpbeslut. Det ställer stora krav på att sälj- och marknadsteamet tar ett gemensamt ansvar för den digitala försäljningen, för att ni ska ha möjlighet att driva försäljning och påverka resultatet.

Utvecklingen går i snabb takt, och det är utmanande för säljare och marknadsförare att hänga med i sin kompetens – att veta vilken strategi eller metod som ger bäst resultat, och att utbilda sig i nya verktyg. Risken är stor att konkurrenterna snart har sprungit om, och tar en allt större del av marknaden.

I denna första fas av processen kommer vi definiera de resultat och milstolpar som ditt företag behöver nå och kommer överrens om vilka som är de grundläggande orsakerna till att ditt företag står inför de utmaningar vi ska lösa.
Redan tidigt i samarbetet identifierar vi lågt hängande frukter och ser till att utföra de åtgärder som ger snabba och märkbara resultat. Här prioriterar vi också vilka som är dina primära målgrupper, idealkunder och ser till att både marknad och sälj är förberedda för programmet.
I den här fasen börjar ditt sälj- och marknadsteam jobba som ett tajt tillväxtteam och deltar aktivt i träning och utbildning som ni får av er coach och digitala strateg. I sprintar om 90 dagar kommer ni också publicera innehåll som genererar försäljning.
När du gått igenom din första 90-dagarsperiod bör ditt team ha fått god förståelse för hur man arbetar för att driva trafik, leads och stänga fler affärer med hjälp av kundcentrerat innehåll. Nu är det dags att skala. Varje nya 90 dagar sätter vi nya prioriteringar och initiativ skapade som tar dina resultat till nästa nivå.
Med tiden går du och hela din organisation igenom flera olika experiment och case . Dina mål och milstolpar bör nu vara uppnådda och det är dags att dra maximal nytta av den auktoritet och ökade efterfrågan på dina produkter och tjänster som du skapat under vårt samarbete.

Viktiga områden för att framtidssäkra företagets marknadsföring och försäljning

SKAPA DIN TILLVÄXTMASKIN

Säkerställ så att ni själva har verktygen och kunskaperna som driver er framåt istället för att vara beroende av extern part.

Sälj- och marknadsteamet behöver ta ett gemensamt ansvar för att driva försäljningen, genom att bli ett tajt tillväxtteam, med metoder och verktyg anpassade för dagens köpare.

Webbplatsen och era kommunikationskanaler är viktiga delar i att driva trafik och intäkter. Genom att optimera dessa för att attrahera och engagera era idealkunder så uppnår ni bättre resultat.

BLI DEN MEST BETRODDA RÖSTEN I BRANSCHEN

Det viktigaste idag för ditt företag är att bygga upp ett förtroende – på marknaden och hos dina idealkunder.

Genom att skapa innehåll som hjälper och guidar dina köpare genom sin köpresa bygger du förtroende för att du har den rätta lösningen på deras problem och utmaningar.

Ett genomgående kundcentrerat synsätt i hela organisationen, och ett framåtlutat arbetssätt med moderna insikter och kunskaper gör er till en betrodd röst i branschen och en starkare aktör än era konkurrenter.

MÄT OCH OPTIMERA ROI FÖR BÅDE MARKNAD & SÄLJ

Att veta vilken avkastning olika aktiviteter har är den viktigaste insikten för att göra rätt prioriteringar.

Hitta rätt mätvärden att arbeta efter, som säkerställer att ni optimerar alla sälj- och marknadsinitiativ för bästa resultat.

Med gemensamma rapporter som tydligt presenterar era resultat får hela organisationen förståelse för vilka insatser som står för den verkliga försäljningen.

Så ger vi dig metoderna och verktygen att lyckas

VI BLIR EN DEL AV DITT TEAM

Vårt mål är att du ska lära dig alla de metoder och verktyg som gör dig och teamet framgångsrika. För att du samtidigt ska få största utväxling och nå resultat snabbare kombinerar vi utbildning med konkret resursstöd i både kampanj- och löpande arbete.

COACHING & TRÄNING

Med kontinuerliga avstämningar, utbildningar och workshops lär vi ut metoder och verktyg som hjälper dig och ditt team.
Vi anpassar nivå, tempo och stöd efter både individuella och teamets behov.

STRATEGI & PLANERING

Vi hjälper er att sätta upp den strategi som kommer att ge er bästa resultat och konkretiserar tydliga mål för att mäta våra framsteg. Vi gör även en planering utifrån er egen kompetens och resurstillgång.

Snabbare resultat, ökad kontroll och högre ROI

Hur din ROI på din försäljning och marknadsföring kan utvecklas med vs utan att samarbete med Webbstrategerna. Vi hjälper dig att snabbt komma igång med en sälj- och marknadsföringsstrategi som är formad efter just dina kunder och ser till att ni själva har verktygen och kunskaperna som driver er framåt istället för att vara beroende av extern part. Resultatet blir större kontroll över din marknadsföring och försäljning, ökad trafik, fler leads, kortare säljcykler och en markant förbättrad ROI.

Kunder & case

Christian Borg, Digital Strateg, Semcon

Christian Borg, Digital Strateg, Semcon
”Sedan vi började samarbeta med Webbstrategerna så har vi ökat affärsvärdet av den organiska trafiken med 450%. Genom samarbetet har vi lyckats bevisa försäljning via digitala kanaler och våra marknadsföringsinsatser. Det har gjort att vi fått en större helhetsvy för allt vi gör – och en påvisad effekt.”

Utvalt innehåll för dig i företagsledningen

Få expertråd, exempel från verkligheten och innehåll som hjälper dig att ta din digitala strategi, försäljning och marknadsföring till nästa nivå.

marknadsteam-b2b-forsaljning
För ledningsgruppen

Vilken inverkan har marknadsteamet på b2b-försäljningen?

I oroliga tider kan det vara enkelt att dra i nödbromsen gällande företagets marknadsinsatser och till synes okontrollerade kostnader. Vad får vi egentligen ut av våra marknadsinsatser och hur kan vi få mer fart på…
Content Manager

10 saker du kan lära från konkurrenterna

Är det helt fel att sno någon annans idéer? Jag har nästan dåligt samvete av att skriva den här artikeln. Är det helt fel att sno någon annans idéer? Eller är det smart? Det kanske…
Egenföretagare B2B Inbound marketing
Content Manager

Så tar du fram innehållsidéer för din inbound marketing

Oavsett vilken bransch du verkar inom så finns det frågor som dina kunder vill ha svar på innan de bestämmer sig för att köpa dina tjänster eller produkter.  Men vad ska man skriva om som…
FLER ARTIKLAR, DOKUMENT & MALLAR

SKAPA EN SÄLJ- OCH MARKNADSSTRATEGI SOM STÄRKER SAMARBETE OCH NÅR BEVISADE RESULTAT

Låt oss växa tillsammans

Fyll i dina kontaktuppgifter för att boka ett första 30 min onlinemöte med vårt team