HUBSPOT - GROW BETTER

Den ledande plattformen för inbound marketing

HubSpot-partner

HubSpot är den världsledande plattformen för inbound marketing som hjälper ditt företag att växa utan att behöva kompromissa.

Med en smidig och strukturerad onboarding för hela företaget, anpassad för olika team, kommer ni snabbare igång med inbound och ser resultat av er satsning snabbare. 

EN AV TOP #5 INBOUNDBYRÅER I SVERIGE ENLIGT VÄRLDSLEDANDE HUBSPOT, 2021

Vad är HubSpot?

HubSpot är den ledande plattformen för inbound marketing och också företaget som en gång myntade det begreppet. Systemet är skräddarsytt för att hjälpa företag växa genom att skapa digitala relationer med prospekts, leads och kunder. I HubSpot är allt uppbyggt runt kunden och med alla de hundratals verktyg som följer med så levereras också HubSpot med ett av världens idag ledande CRM, HubSpot CRM.

HubSpot CRM

Allt du behöver för att organisera, spåra och vårda dina relationer med leads och kunder. 100% gratis.
Populära funktioner: Kontaktkort. Deals. Uppgifter

HubSpot Marketing Hub

Öka din trafik och konvertera fler besökare med verktyg som landningssidor, automation, analytics och mycket mer.
Populära funktioner: Leadsgenerering. Marketing Automation. Messenger Chat.

HubSpot Sales Hub

Effektivisera dina säljinsatser och få djupare insikter om dina prospekts, automatisera uppgifterna du avskyr och stäng fler affärer snabbare.
Populära funktioner: Emailspårning. Mötesbokning. Epostautomation.

HubSpot Service Hub

Behåll nöjda kunder genom att skapa en positiv kundupplevelse och förvandla dem till ambassadörer för ditt företag.
Populära funktioner: Ärendehantering. Kundfeedback. Kunskapsbank.

flywheel hubspot

Varför ska Webbstrategerna hjälpa dig igång med HubSpot?

Även om HubSpot är enkelt att jobba i är det lätt att fokusera på fel saker och fastna i onödigt tidskrävande problem. Därför är det värdefullt att låta en expert vägleda och guida dig till rätt användning av systemet så att du snabbt kommer igång och samtidigt undviker vanliga misstag företag annars brukar göra. Onboarding är dessutom obligatoriskt när du köper HubSpot men du har valet att få den av en svensk partner.

MAXIMERA DIN INVESTERIENG I HUBSPOT

Få ut så mycket som möjligt av din investering genom att snabbt komma igång med alla verktyg som redan från start kan optimera dina befintliga processer.

NÅ SNABBA RESULTAT

Vårt team strävar efter att ge dig resultat med HubSpot så snabbt som möjligt. Därför prioriterar vi det som ger störst värde först och ser till att visa dig din första big win redan efter 6-10 veckor. 

SKRÄDDARSYDD ONBOARDING PÅ SVENSKA

Vi coachar och guidar dig och ditt team på svenska och anpassar onboardingen efter just ditt företags potential, utmaningar och mål. 

FOKUSERA PÅ RÄTT SAKER

Fastna inte i tekniska detaljer utan få snabb vägledning hur du kommer igång och vilka misstag du ska undvika. 

FÖRNYA ERA INTERNA PROCESSER

Processerna vi tar fram tillsammans kan återanvändas  i ditt fortsatta arbete med HubSpot och inbound marketing efter den utförda onboardingen. 

RESURSFÖRSTÄRKNING NÄR DU BEHÖVER DEN

Etablera en värdefull kontakt med en erfaren strateg och rådgivare som ser dina resultat som främsta målet med din investering. Som Platinumpartner tillhör vi dem högst rankade HubSpot-byråerna i Sverige. 

Hur går onboardingen av HubSpot till?

1. Uppstart tillsammans

Det är viktigt för både dig och oss att hela teamet har en gemensam förståelse för vad inbound marketing är och hur vi och HubSpot förväntas hjälpa er i att nå de resultat ni förväntar er och sätter upp. Därför går vi först igenom vad en inboundkultur är och hur den kan påverka ert företag både på kort och lång sikt. Vi gör också inledande analyser av ditt företags och dina konkurrenters webbnärvaro tar med insikterna när vi planerar den anpassade onboardingen av HubSpot och inbound marketing.

Under denna inledande fas får du b.la:

  • Träffa ditt team av strateger, projektledare, innehållsproducenter och marketing automationspecialister.
  • Besluta huvudsakliga kontaktvägar, roller och processen framåt.
  • Ha en första Inboundkulturworkshop tillsammans med oss
  • Sätta upp initiala förväntningar och mål för att lägga grunden för dina första resultat.
  • Tillhandahålla kontoinformation så att de kan påbörja den tekniska installationen i din HubSpotportal.

När den tekniska installationen är klar fortsätter vi planera din digitala strategi och lägger en plan för den närmsta tiden. En viktig del i arbetet med inbound och HubSpot blir att få sälj och marknad att jobba bättre tillsammans.

Din strateg kommer jobba med ditt marknads- och säljteam så att ni har en bra process för överlämningen av leads.

Därefter kommer vi steg för steg gå igenom HubSpots olika delar och funktioner och se till att dina team både utbildas i systemen men också förstår vad verktygen kan göra för din affär. Exakt vilka delar vi går igenom för ditt företag beror på vad du har för licenser och paket hos HubSpot. För rådgivning om vad just du ska välja är du såklart välkommen att höra av dig så hjälper vi dig.

  • HubSpot CRM
  • HubSpot Marketing Hub
  • HubSpot Sales Hub
  • HubSpot Service Hub

2. Teamträning och första resultaten

3. Analysera och optimera strategin

Nästa steg handlar om att ställa in de skräddarsydda rapporterna (dashboards) du kan skapa i HubSpot. Det kommer ge dig, din ledning och ditt säljteam värdefulla insikter under hela ditt inboundarbete.

Att visa resultaten av din HubSpotinvestering är en viktig del av inboundarbetet. Därför kommer din strateg hjälpa dig att sätta upp de rapporter du och din ledning har nytta av. Vi hjälper dig också med schemaläggning så att färska rapporter automatiskt distribueras till rätt person i rätt tid i det format som passar mottagaren.

Under denna inledande fas går vi bl.a. igenom:

  • Strateger och taktiker för leadsgenerering
  • Process för content marketing (kampanjer)
  • Optimering av er säljprocess
  • Mätning av kundnöjdheten
  • Rätt mätvärden och KPI:er

Onboardingen av HubSpot är bara början. När onboardingen är klar börjar det verkliga arbetet. Du kan antingen fortsätta på egen hand eller också välja att även fortsättningsvis ta hjälp av oss som din strategiska rådgivare inom inbound marketing och HubSpot. Genom att kontinuerligt optimera inbound i din organisation kommer du bl.a. kunna uppleva:

  • Ökad varumärkeskännedom hos din målgrupp genom ökad synlighet och värdefullt innehåll
  • Utbilda din målgrupp på deras villkor i kanaler de föredrar
  • Bli den mest betrodda rösten i branschen genom att leverera personaliserade digitala upplevelser
  • Få fler kvalificerade leads av högre kvalitet och större antal för ditt säljteam
  • Fokusera på rätt leads och stäng fler affärer fortare med hjälp av rätt processer och rätt innehåll
  • Få med hela företaget i en genemsam riktining genom att omvandla ditt sälj- och markandsteam till ett gemensamt tillväxtteam.

4. Transformera marknad & sälj

Lär dig inbound marketing - kostnadsfri kurs

Attrahera affärsdrivande trafik till din webbplats  

Skapa innehåll dina idealkunder vill ha och gör det omöjligt för dem att missa det. Följ utvecklingen av din marknadsförings prestanda.

HubSpot Landningssida - Editor

Konvertera fler besökare till leads

Använd call to actions, formulär och landningssidor för omvandla besökare från okända till kontakter.

Stäng fler affärer med mindre ansträngning

Öka försäljningen genom att ge varje lead den uppmärksamhet de behöver. Använd marketing automation för att förstärka relationen utan manuell handpåläggning.

hubspot deals dashboard

Gör fler kunder nöjda och identifiera nya affärsmöjligheter

Öka customer lifetime value och förvandla kunder till ambassadörer med marketing automation och kundservice i världsklass.

Se vilka marknadsaktiviteter som ger högst ROI

Skapa egna dashboards med full insikt över dina leads, KPI:er och kunder. Ändra, anpassa och prioritera som du själv vill.

Certifierad HubSpot Platinum Partner 2021

Att vi idag är Platinum-partners till HubSpot beror på den tillväxt vi har skapat tillsammans med våra kunder inom Inbound marketing. Vi tror på nära samarbete, att utmanas och växa tillsammans för att anpassa sig efter omvärldens förändringar, och att framtidssäkra företaget med kompetens.

”Magnus has shown incredible creativity, perseverance and attention to detail with all of his customers. Webbstrategerna’s strategic use of Hubspot technology and marketing insight have helped them shift the trajectory of their customers and set them up for long term growth and success.”

Angela Clarke, Principal Channel Account Manager på HubSpot

”One of the Top Digital Marketing Agencies in Sweden”, HubSpot 2021

HubSpot-partner

HubSpot Logotyp Vit bakgrund

Snabbfakta om världens ledande marketing automationssystem

68,8 k
kunder i över 100 länder
600
utvecklare
350+
färdiga integrationer

Så ger vi dig metoderna och verktygen att lyckas

VI BLIR EN DEL AV DITT TEAM

Vårt mål är att du ska lära dig alla de metoder och verktyg som gör dig och teamet framgångsrika. För att du samtidigt ska få största utväxling och nå resultat snabbare kombinerar vi utbildning med konkret resursstöd i både kampanj- och löpande arbete.

COACHING & TRÄNING

Med kontinuerliga avstämningar, utbildningar och workshops lär vi ut metoder och verktyg som hjälper dig och ditt team.
Vi anpassar nivå, tempo och stöd efter både individuella och teamets behov.

STRATEGI & PLANERING

Vi hjälper er att sätta upp den strategi som kommer att ge er bästa resultat och konkretiserar tydliga mål för att mäta våra framsteg. Vi gör även en planering utifrån er egen kompetens och resurstillgång.

Vad säger kunderna?

Se och hör vad Semcon säger om samarbetet med Webbstrategerna och hur det påverkat miljardföretagets satsning på inbound marketing.

Christian Borg, Digital Strateg, Semcon

Lär dig mer om HubSpot

Vår blogg är helt tillägnad inbound marketing och HubSpot. Vi har både kurser, playbooks, bloggartiklar, videos, mallar och guider som du kan ta del av. Här är några av de senaste artiklarna som rör HubSpot.

HubSpot

Schrems II och Privacy Shield – vad innebär domen för företag som använder HubSpot?

Sedan EU-domstolen införde nya regler för överföring av personuppgifter mellan EU och USA har ett stort antal europeiska företag blivit anmälda. Många undrar nu om de måste sluta använda amerikanskägda tjänster som Google Analytics och…
inbound hubspot alterantiv
Hemsidor

Hur du bygger en inboundplattform utan att använda HubSpot

Trots att HubSpot idag är det ledande systemet för inbound marketing är det inte säkert det passar för alla företag eller för alla plånböcker. Det går att sätta ihop sin egen plattform med hjälp av…
HubSpot

Webbstrategerna utsedd till Platinum-partner till världsledande HubSpot

Man måste inte vara stor för att göra stor skillnad. Det handlar om att besitta rätt kompetens och erfarenhet inom digital försäljning och marknadsföring, i kombination med en styrka i att kunna vägleda stora företag…

Företag vi hjälper växa

ÄR DU REDO ATT TA REDA PÅ VAD WEBBSTRATEGERNA KAN GÖRA FÖR DIG?

Boka en tid med vårt team

I ditt första 30-minutersamtal kommer vi gå igenom hur du kan förbättra din digitala försäljning och marknadsföring. Inga förpliktelser. Helt kostnadsfritt.