DEMAND GENERATION

Skapa efterfrågan.
Vårda leads.
Behåll dina kunder.

Demand Gen skapar intresse för dina produkter eller tjänster genom att proaktivt bearbeta din marknad med kunskap, insikter och information som uppmärksammar och löser dina kunders problem.

Lär dig hur Demand Gen skapar långsiktiga relationer med dina idealkunder med hjälp av data.

Se hur vi hjälpt Semcon att komma igång med Inbound Marketing och öka antalet leads med hela 2000%. Läs hela caset här
EN AV TOP #5 INBOUNDBYRÅER I SVERIGE ENLIGT VÄRLDSLEDANDE HUBSPOT, 2021

Företag vi hjälper växa

Lär dig inbound & demand gen - kostnadsfri kurs

Vad är Demand Generation?

Demand Generation handlar om att skapa medvetenhet hos dina idealkunder. Det sker genom att dels ta tillvara på den efterfrågan som redan finns  för dina produkter och tjänster på marknaden. Men också genom att över tid skapa ny efterfrågan och optimera varje steg i kundresan. Resultatet blir att fler kommer till dig för att prata affärer medans ditt säljteam kan lägga tid på de leads som faktiskt vill ha er hjälp.

SKA NY EFTERFRÅGAN

Om inte din målgrupp förstår att de behöver dina tjänster eller produkter – varför ska de då lyssna på dina säljare? 

SKAPA VARUMÄRKESKÄNNEDOM

En del av dina idealkunder letar efter lösningar på sina problem. Om du inte finns där för att hjälpa gör dina konkurrenter det. 

ATTRAHERA TRAFIK MED KVALITET

Din webbplats är företagets bästa säljare. Med rätt metoder och tänk attraherar vi rätt personer till din sajt.

GENERERA FLER LEADS

Utan tydliga konverteringsvägar eller innehåll som faktiskt driver försäljning kommer ditt säljteam stå utan inkommande leads.

FÅ BÄTTRE LEADS

De bästa leadsen är de som själva vill prata med ditt säljteam. Om det inte finns ett ömsesidigt intresse riskerar du slösa din tid på helt fel leads.

MINSKA KOSTNAD PER NY KUND

Genom att mäta vad det totalt sett kostar att få in en ny kund kan du också optimera din marknadsföring och försäljning för att skapa större lönsamhet.

Hur Webbstrategerna hjälper dig att lyckas med demand generation

Demand Gen har utvecklats från att vara en leadsstrategi till tillväxtstrategi som genomsyrar hela företaget. Våra inboundexperter hjälper dig att skapa och optimera hela er inboundprocess så att ni själva har verktygen och kunskaperna som driver er framåt och gör er till den mest betrodda rösten i branschen.

Din målgrupp vet inte du existerar förrän du börjar hjälpa dem.

Genom att göra dina idealkunder medvetna om att det du kan löser deras problem har du tagit första steget mot att bli en mest betrodda rösten i branschen.

  • Idealkunder och buyer personas
  • Bloggar och innehållsproduktion
  • Sociala Medier
  • Sökmotoroptimering
  • Account Based Marketing
  • Digital annonsering och kampanjer

Oavsett om du ska skapa eller ta tillvara på befintlig efterfrågan behöver du en plan för att omvandla människor till leads.

Omvandla okända besökare till kontakter och gör din webbplats till en leadsgenereringsmaskin.

  • Inboundvänlig och intuitiv webbplats
  • Konverteringsoptimering
  • Prospekteringsverktyg
  • Digital annonsering
  • Sociala Medier
  • Leadsgenereringskampanjer

Dagens beställare och kunder har ett nytt sätt att köpa - därför måste du också ändra ditt sätt att sälja.

Samarbetet sälj, marknad och kundservice är en av de viktigaste delarna för att skapa en bättre kundupplevelse. Det ökar också försäljningen och snabbar på säljcyklerna.

  • Sales enablement
  • HubSpot CRM Onboarding
  • CRM Setup och implememation
  • Service Level Agreement SLA
  • Prospect Fit Matrix
  • Idealkundsprofiler (ICP)

Skapa hållbara relationer och förtjäna respekten från dina kunder så blir de ditt företags egna ambassadörer. Det leter till att du förlänger kundrelationerna, breddar affären och får fler referensuppdrag.

Sälj- och marknadsteamet behöver ta ett gemensamt ansvar för att driva försäljningen, genom att bli ett tajt tillväxtteam, med metoder och verktyg anpassade för dagens köpare.

B2B-köpare är också människor. Att hjälpa inbound leads vidare i köpresan handlar mycket om att utbilda och hjälpa. Därför behöver traditionella säljmetoder uppdateras för att formas efter hur dagens människor köper.
  • Kunskapsbank
  • Kundambassadör Strategi
  • Relationsmarknadsföring
  • Kvalificeringsstrategi
  • Kundupplevelse Strategi

Vad säger kunderna?

Se och hör vad Semcon säger om samarbetet med Webbstrategerna och hur det påverkat miljardföretagets satsning på inbound marketing.

Christian Borg, Digital Strateg, Semcon

Lär dig mer om Inbound och Demand Gen

Vår blogg är helt tillägnad B2B-marknadsföring och inbound marketing. Vi har både kurser, playbooks, bloggartiklar, videos, mallar och guider som du kan ta del av. Här är några av det senaste innehållet som rör inbound.

5-orsaker-till-att-inbound-marketing-misslyckas
Inbound marketing

5 orsaker till att din inbound marketing inte fungerar.

Har du satsat på inbound marketing men blivit besviken på resultatet och tänker att inbound inte fungerar för ditt företag? Innan du bestämmer dig för att ge upp - se över de här fem vanliga…
Marknadsforing-sociala-medier-boosta-rackvidden
Content Manager

Marknadsföring i sociala medier del 2 – boosta din organiska räckvidd

Att skapa innehåll för sociala medier och att publicera inlägg är inte hela jobbet, för därefter följer något som är minst lika viktigt –att nå ut med innehållet till målgruppen. Det spelar ju nämligen ingen roll…
inbound hubspot alterantiv
Hemsidor

Hur du bygger en inboundplattform utan att använda HubSpot

Trots att HubSpot idag är det ledande systemet för inbound marketing är det inte säkert det passar för alla företag eller för alla plånböcker. Det går att sätta ihop sin egen plattform med hjälp av…
Olika-typer-av-formular
Inbound marketing

Formulär på webbplatsen – så får du dem att skapa konverteringar

Formulär – en liten del som ändå har en så stor inverkan. Ska du använda dig av ett formulär, och i så fall vilken information ska du samla in? Vilka olika typer av formulär finns…
lead - så kvalificerar du dina leads
Inbound marketing

Så skapar du bättre leads

Ta dina potentiella kunder till nästa steg, från prospekt till ambassadör för ditt varumärke. I den här artikeln beskriver vi olika typer av leads och de steg som en kontakt går igenom inom inbound marketing.
HubSpot
Webbstrategerna utsedd till Platinum-partner till världsledande HubSpot
Kvinna som visar ett bra kundcase
Content Manager
Så skapar du kundcase som bygger förtroende hos dina köpare
Den-perfekta-inbound-webbplatsen
Hemsidor
Anpassa din webbplats för att stötta dina kunders köpresor
pain points - bilkö
Content Manager
Så identifierar du dina kunders pain points
marketing automation systems software
Hemsidor
Alternativ till HubSpot – så väljer du rätt marketing automation system
HubSpot forms
HubSpot
HubSpot-formulär som ger dig konvertering

ÄR DU REDO ATT TA REDA PÅ VAD WEBBSTRATEGERNA KAN GÖRA FÖR DIG?

Boka en tid med vårt team

I ditt första 30-minutersamtal kommer vi gå igenom hur du kan förbättra din digitala försäljning och marknadsföring. Inga förpliktelser. Helt kostnadsfritt.