WebbstrategernaWebbstrategernaWebbstrategerna
  • TJÄNSTER
    • Inbound Marketing
    • Content Marketing
    • HubSpot Onboarding
    • Marketing Automation
    • Sökmotoroptimering
    • Account Based Marketing
  • VILKA VI HJÄLPER
    • VD & företagsledning
    • Marknadschef & marknadsteam
    • Säljchef & säljteam
  • KUNDER & CASE
  • OM OSS
  • LÄR DIG MER
  • KONTAKT
    Category

    Mätning och analys

    wpadm
    wpadm In För ledningsgruppen, Inbound marketing, Mätning och analys, Sales Enablement

    Därför behöver B2B-företag ändra sin marknads- och säljstrategi

    b2b marknads- och säljstrategi
    Köpprocessen inom B2B har förändrats. Det måste din säljstrategi också göra. Dagens B2B-kunder spenderar runt 2/3 av köpresan på att samla in, gå igenom och få klarhet i information som...
    Read More
    wpadm
    wpadm In För ledningsgruppen, Inbound marketing, Mätning och analys

    Vilken inverkan har marknadsteamet på b2b-försäljningen?

    marknadsteam-b2b-forsaljning

    I oroliga tider kan det vara enkelt att dra i nödbromsen gällande företagets marknadsinsatser och till synes okontrollerade kostnader. Vad får vi egentligen ut av våra marknadsinsatser och hur kan vi få mer fart på säljteamet?

    Read More
    wpadm
    wpadm In För ledningsgruppen, Inbound marketing, Mätning och analys, ROI, Sales Enablement

    Hur räknar man ut ROI av marknadsföring?

    seo - sökmotoroptimering - inbound marketing
    När vi inleder ett samarbete med en ny kund dyker nästan alltid frågan om ROI upp. ”Magnus, nu när vi ska investera digitalt och genomföra de här marknadsföringsinsatserna, vad kan...
    Read More
    Webbstrategerna
    Webbstrategerna In Account Based Marketing, HubSpot, Inbound marketing, Leadsgenerering, Mätning och analys

    Lead Scoring – så identifierar du din nästa kund

    lead scoring - bild på digitala händer som når varandra

    Lead scoring är en metod där data används för att kvalificera leads. I den här artikeln beskriver vi hur och reder ut när det är bäst att använda lead scoring – och när du ska låta bli.

    Read More
    Webbstrategerna
    Webbstrategerna In För ledningsgruppen, Mätning och analys, Playbooks

    Smarta mål gör dig till en bättre marknadsförare

    smarta mål SMART

    Exempel på smarta mål för marknadsförare. Jobba snabbare, effektivare och mer fokuserat. Skapa smarta mål (SMART) för ditt marknadsteam.

    Read More
    Webbstrategerna
    Webbstrategerna In Kundcase, Mätning och analys

    Konsten att gå från ingen mätning till att jobba datadrivet

    datadrivet
    På matematikvideo har vi under året genomfört ett projekt tillsammans med Magnus på Webbstrategerna i konverteringsoptimering. Målet var att öka konverteringarna för våra privatkunder. Under arbetet fick vi en del...
    Read More
    Webbstrategerna
    Webbstrategerna In Inbound marketing, Leadsgenerering, Mätning och analys, Webdesign

    Vad är en landningssida? Skapa landningssidor som konverterar

    Omvandla fler besökare till leads. De bästa tipsen för dig som ska bygga en landningssida som konverterar. Tips, exempel, grafik och länkar.

    Read More
    Webbstrategerna
    Webbstrategerna In Content Manager, Mätning och analys, SEO, Webdesign

    Så får du fram du dina sökord i Google Analytics

    analytics-search-console
    Visst vore det bra att få veta vilka sökord din hemsida rankar för på Google? Och visst vore det bra att få se detta direkt i Google Analytics så att...
    Read More
    Webbstrategerna
    Webbstrategerna In Content Manager, Mätning och analys, Teknik, Webdesign

    10 sätt att minska din bounce rate

    minska bounce rate och avvisningsfrekvens
    Avvisningsfrekvensen eller bounce rate är en av de mest missuppfattade mätvärdena i Google Analytics. Vi reder ut begreppen och visar dig de mest effektiva metoderna för att minska din webbplats...
    Read More
    Webbstrategerna
    Webbstrategerna In Content Manager, För ledningsgruppen, Inbound marketing, Mätning och analys

    5 sätt till effektivare innehållsmarknadsföring

    Organisationer med bra samarbete mellan marknad och sälj kan öka försäljningen med 20% per år.  Share Tweet Share Innehållsmarknadsföring kan vara en långsam och krävande process. Särskilt om man är...
    Read More
    Vilken är din utmaning just nu?
    Skicka ett mail till
    magnus@webbstrategerna.se

    Besök oss
    Stockholm
    Magnus Ladulåsgatan 3
    118 65 Stockholm

    Karlskrona
    Borgmästaregatan 9
    371 34 Karlskrona

    Se karta
    Populärt innehåll
    Inbound Marketing
    Marketing Automation
    Content Marketing
    HubSpot Onboarding

    Blogg om digital marknadsföring
    Skapa din persona
    Om Webbstrategerna
    Första gången här?
    Kunder & referenser
    Kontakta oss
    Jobba med oss
    magnus@webbstrategerna.se

    Håll dig uppdaterad
    Bli en bättre marknadsförare
    Privacy policy Användarvillkor
    © 2021 Webbstrategerna Nordic AB
    • TJÄNSTER
      • Inbound Marketing
      • Content Marketing
      • HubSpot Onboarding
      • Marketing Automation
      • Sökmotoroptimering
      • Account Based Marketing
    • VILKA VI HJÄLPER
      • VD & företagsledning
      • Marknadschef & marknadsteam
      • Säljchef & säljteam
    • KUNDER & CASE
    • OM OSS
    • LÄR DIG MER
    • KONTAKT
      Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra ditt besök och upplevelse. Genom att du fortsätter använda webbplatsen utgår vi från att du är ok med detta men du kan välja att inte godkänna och sluta använda webbplatsen. Cookie settingsACCEPTERA
      Privacy & Cookies Policy

      Privacy Overview

      This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
      Nödvändigt
      Alltid aktiverad

      Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

      Ej nödvändigt

      Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.